Een vrouw gaat met haar zwangere vriendin kamperen in een afgelegen gebied. Terwijl ze zwemmen, wandelen en bijpraten rond het kampvuur wordt duidelijk dat iets haar kwelt en onuitgesproken gevoelens hun vriendschap hebben beïnvloed. Misschien heeft ze wel een heel andere bedoeling met dit uitstapje dan haar vriendin vermoedt. Magpie, het regiedebuut van Sylvia Hoeks, is een zeer persoonlijke en doorvoelde film.