L’escale
Filmmakers Paul Shemisi en Nizar Saleh worden tijdens hun reis van Kinshasa naar Frankfurt, bij een tussenstop in Luanda, Angola, illegaal vastgehouden in een detentiecentrum op basis van een onterechte beschuldiging van vervalste documenten. L’escale benadrukt het gevaarlijke karakter van internationale reizen voor Congolese kunstenaars door vredige foto’s uit een vliegtuigraam te spiegelen aan de getuigenissen van de filmmakers over hun detentie.