Faire-part
Hoe maken vier filmmakers met verschillende achtergronden (twee uit België, twee uit de Democratische Republiek Congo) samen één film? Hoe komen vier verschillende perspectieven tot een samenhangend verhaal over Kinshasa: een stad vol onrust na mislukte verkiezingen? Het energieke Faire-part uit 2019 van Collectif Faire-Part is een mooi voorbeeld van collectieve cinema. De documentaire biedt een fascinerend antwoord op de vragen, met een veelzijdig portret van Kinshasa op basis van dans, optredens en tekst.