If You See a Cat
Na de dood van zijn kat Nyago kan de jonge Naoki zijn geliefde metgezel niet loslaten. Hij wordt gediagnosticeerd, opgenomen en volgepropt met medicijnen. Hij belandt in een systeem dat zijn geest verdooft en hun hechte band dreigt te verstoren. Atsushi Wada, een belangrijke speler in de Japanse onafhankelijke animatiewereld, kiest voor een typerende milde, subtiele benadering van duistere en gruwelijke thema’s als rouw en een falend ggz-stelsel.