Actrice en filmmaker Marijana Janković was even oud als Maja toen haar familie Ivangrad (het huidige Berane) verruilde voor Noord-Europa – en dat is slechts de meest oppervlakkige overeenkomst tussen de Maja en Marijana. Zoals ook twee hoofdrolspelers, Dejan Čukić uit Ivangrad en Zlatko Burić uit Osijek, ongetwijfeld weten, hebben de verhalen van Maja en Marijana elk hun eigen bijzonderheden, maar zijn de grote lijnen hetzelfde gebleven, ongeacht generatie of land van herkomst.
Home is meer dan een autobiografische vertelling; het is een meesterlijk verhaal over emigratie.