Kenneth Anger monteerde zijn eigen versie van Sergei Eisensteins onvoltooide Mexicaanse epos, die zelfs op een festival vertoond werd maar helaas niet bewaard is gebleven. Bruce Posner heeft nu een eigen variatie op het verhaal gemaakt, op meerdere schermen, die op lyrische wijze scènes uit ¡Que Viva Mexico! en Angers avant-garde-axioma Scorpio Rising met elkaar vergelijkt.