Een middelbare scholier heeft vreemde, macabere visioenen van een ondood schoolmeisje. Haar klasgenoten wijten dat aan haar liefde voor horror-manga, maar als ze op zoek gaat naar de identiteit van het meisje ontdekt ze een duister geheim, waarin haar eigen school een rol speelt.
De inmiddels volwassen voormalige klasgenoot van het dode meisje denkt haar schim te zien op een recent genomen foto en laat die analyseren. Hun paden kruisen zich als ze dichter bij de waarheid komen, maar die blijkt nog gruwelijker dan verwacht.
Spookachtige schoolgebouwen zijn vaste prik in de J-horror, bijvoorbeeld in de invloedrijke aflevering “Gymnasium Summer” uit de Scary True Stories: Second Night-serie. De griezeligheden vinden bijna altijd ’s nachts plaats in een leeg of verlaten gebouw, maar J-horrorpionier Tsuruta Norio draait dat om in zijn eerste lange horrorfilm, waarin de geest overdag en tijdens lesuren opduikt. Het effect is er niet minder om. Een mooie bonus is een cameo van Kurosawa Kiyoshi als docent mediastudies die de mysterieuze foto moet analyseren.