Het eerste deel van de Youth-trilogie volgt een groep textielarbeiders die jaarlijks hun plattelandsdorpen verlaten om naar de productiestad Zhili te migreren. Ze maken lange dagen en delen erbarmelijke slaapzalen.
De Youth-trilogie van Wang Bing richt zich op het leven van een groep jonge textielarbeiders die jaarlijks hun plattelandsdorpen verlaten om naar de productiestad Zhili te migreren, op 150 kilometer van Shanghai. Wangs observerende aanpak en de hoeveelheid gefilmd beeldmateriaal (voor de hele trilogie meer dan 2600 uur over een periode van vijf jaar) stellen hem in staat documentaires te maken waarin de ervaring van plaats en tijd voorop staat. Ondanks de schijnbaar vormloze objectiviteit, varieert Wang, gedurende de volledige speelduur van Youth, op motieven die uiteindelijk heel poëtisch worden.
Youth (Spring), het eerste deel van de trilogie, neemt ons mee naar de onafhankelijke werkplaatsen en erbarmelijke slaapzalen die de arbeiders delen. We zien ze urenlang repetitief werk verrichten aan naaimachines. We zien ze grappen, vechten, flirten, herinneringen ophalen, plannen maken, discussiëren over de nieuwste iPhone, online shoppen, afhaalnoedels eten, verliefd worden en opnieuw onderhandelen over hun stukloon. Het is onmogelijk om te missen dat hun leven bepaald wordt door sociaal-economische omstandigheden, maar op wonderlijke wijze laat Wang met Spring zien dat er, zelfs in een productiemaatschappij met slavernijachtige omstandigheden, ondanks alles, wordt geleefd.