Where Russia Ends
Terwijl de Sovjet-Unie zich voordeed als voorvechter van culturele en politieke onafhankelijkheid voor de verdrukten der aarde, onderdrukte het – net als het tsaristische Rusland – de oorspronkelijke bewoners van de uitgestrekte steppen en de permafrost in Siberië en het Hoge Noorden. Een essay dat feit en fictie over deze ongemakkelijke feiten vermengt, met materiaal uit vijf recent herontdekte films van Kyivnaukfilm, de Oekraïense studio voor populairwetenschappelijke cinema en animatie.