De film van Diogo Salgado is een schilderachtige indruk van de eerste dagen van een jonge Portugese gastarbeider in de regio Auvergne-Rhône-Alpes. Mannen, niet allemaal even waakzaam, rijden door de nacht op het ritme van de ruitenwissers, achter het glas de regen. De een zegt: “Er staat ons niets dan goeds te wachten”. Ze bellen vanuit een benzinestation en kopen er toeristische ansichtkaarten. Dan het stof en het gebonk van onverschillige machines. Dan de ochtend en de berg die weer tevoorschijn komt, helder lila en koud van boven.