U.S. Palmese is eigenzinnig, oneerbiedig, oprecht grappig en een hommage aan de klassieke populaire komedie, waarin elk personage een deel van de Italiaanse samenleving lijkt te belichamen. In een land waar stadions belangrijker lijken te zijn dan ziekenhuizen, drijven de Manetti’s de spot met iedereen.
Na hun succesvolle focusprogramma komen de Manetti Bros. terug naar Rotterdam met een nieuwe komedie voor voetballiefhebbers en ieder ander. De hoofdpersoon van ons avontuur is Etienne Morville, een Italiaanse enfant terrible met een ongeëvenaard talent voor voetbal en voor… problemen. Nadat hij een TikTok-influencer heeft gebodyshamed, is Etiennes populariteit op zijn dieptepunt en komt zijn carrière in gevaar. Gebruik makend van de situatie zamelt een voetballiefhebber in een klein dorpje in Calabrië geld in van elke dorpeling en schrijft deze Morville in om het lot van hun lokale team te redden: U.S. Palmese.
U.S. Palmese is eigenzinnig, oneerbiedig, oprecht grappig en een hommage aan de klassieke populaire komedie, waarin elk personage een deel van de Italiaanse samenleving lijkt te belichamen. In een land waar stadions belangrijker lijken te zijn dan ziekenhuizen, drijven de Manetti’s onbevreesd de spot met iedereen; van de dichter tot de bekende sportagent en tot de sterren op het veld. En hoewel de sportscènes enkele van de meest memorabele momenten van de film bieden, geeft U.S. Palmese ook buiten de wedstrijd stof tot nadenken.