Ruletista
Het Weense wooncomplex Alterlaa, ooit een bolwerk van ambitieuze sociaal-utopische beloften, ademt nu hooguit nostalgie naar een vervlogen futurisme. Een gedesillusioneerde oudere bewoonster probeert een einde aan haar leven te maken, maar het rigide ontwerp maakt zelfs die meest drastische onsnapping onmogelijk. Het is precies deze wrede ironie die haar in aanraking brengt met een echte gemeenschap – een gemeenschap die haar laat kennismaken met een onorthodoxe remedie.