Een eenzame doodgraver reanimeert haar dode geliefde, een flamboyante romantische dichter. Grace Glowicki’s opwindende en dolkomische twist op Frankenstein is een lekker groteske genremix vol camp, retro stijlelementen, plakkerige practical effects en een verrassend romantische boodschap over de liefde die alles overwint.
Op een kerkhof in het maanlicht droomt een eenzame doodgraver (Grace Glowicki) van de liefde, maar ze vreest dat ze door de alomtegenwoordige geur van de dood gedoemd is voor altijd alleen te blijven. Tot een begrafenis haar op een dag in contact brengt met een flamboyante romantische dichter (Ben Petrie), die haar morbide stank onweerstaanbaar opwindend vindt. Het paar verklaart elkaar de eeuwige liefde, maar hun gepassioneerde relatie wordt onderbroken wanneer de dichter plotseling op zee sterft. De vindingrijke doodgraver heeft niets anders over dan een afgehakte vinger en bedenkt een plan om haar verloren geliefde te reanimeren, en daarmee wordt dit chaotische, seksueel getinte verhaal over lijkenpikkerij, slechte poëzie en goddeloze verlangens tot leven gewekt.
De Canadese schrijver, regisseur en performer Glowicki creëerde een eigen niche voor bijzondere lowbudgetfilms, in het bijzonder door verschillende samenwerkingen met haar creatieve partner Petrie (zoals het recente The Heirloom, dat in 2024 op het IFFR in première ging). In Dead Lover kanaliseert Glowicki de retro theatraliteit van Hammer Horror en de onverschrokken camp van John Waters om een volstrekt unieke, verrukkelijk fetisjistische draai aan het Frankenstein-verhaal te geven. Een bloedgeil, dolkomisch en ongegeneerd ranzig verhaal over de liefde die alles overwint.