Met een lange, (iets te) rustige winter in het vooruitzicht besluiten filmmaker Eric, die met een writer’s block kampt, en zijn vriendin Allie om een hond te nemen. De keuze van het moderne stel – vegan, ethisch, millennial, neurotisch – valt na veel onderzoek en gesoebat op zwerfhond Milly uit de Dominicaanse Republiek. Deze gezinsuitbreiding leidt tot een chaos aan nieuwe uitdagingen. Terwijl Eric zich door een sinistere hondentraining worstelt, slaat zijn introspectie over op zijn filmwerk, met de arme Allie en Milly als slachtoffers. Ondertussen houden Eric en Allie zich beiden bezig met wezenlijke zaken als vertrouwen, zingeving en afkomst en worstelen ze met de vraag wat het betekent om een modern gezin te zijn. Milly heeft ondertussen ook haar poten vol aan dit stel!
Deze debuutfilm, waarin romcom, zwerfhondenverhaal, autofictie, zelfbeschuldiging en een gezinsplakboek samenkomen, is uiterst sober gemaakt en is verontrustend (en vaak hilarisch) oprecht. Filmmaker Ben Petrie en zijn creatief partner Grace Glowicki spelen het jonge stel en tonen ons wat het betekent om mens te zijn.