De van elkaar vervreemde Walid en Aida worden weer herenigd, nadat Walid jaren in het buitenland heeft gewoond. In Sarah Francis’ zorgvuldige ontrafeling van hun huwelijk worden antwoorden gezocht op lang verborgen geheimen.
Op een regenachtige avond wacht Aida rustig op haar man, Walid, die zich na jaren in het buitenland weer bij haar voegt in Libanon. Ze proberen elkaar te begrijpen, maar hun hereniging verloopt stroef. Terwijl Aida nadenkt over de nieuwe dynamiek en vervreemding in hun relatie, worstelt Walid met het verlies van de vertrouwde gemakken uit zijn vorige leven. Het verstrijken van zoveel tijd heeft zijn tol geëist. Tot overmaat van ramp meldt Aida terloops onverwacht nieuws over hun geliefde hond Punto. Deze onthulling versterkt de achterdocht en scepsis tussen de twee, terwijl ze zich een weg proberen te banen tussen wat wel en niet wordt gezegd.
Dead Dog vormt een zorgvuldige analyse van een huwelijk dat nog ademt en tegelijkertijd ontbindt. Dynamische synthesizermuziek vult de ruimte tussen de gesprekken en maakt Sarah Francis’ minimalistische portret compleet. Dit onvermijdelijke verhaal, dat bol staat van de zorgvuldig geplaatste dierensymboliek, vraagt ons om tussen de regels door te lezen.