Er vindt een onverklaarbare massa-extinctie plaats, waarbij alle mannen op aarde door zelfmoord om het leven komen. Joyce verliest haar vriend en zoekt troost bij Nostalgyl, een bedrijf dat vrouwen ervaringen uit het verleden laat herbeleven. Wanneer haar emotionele afhankelijkheid zich ontwikkelt tot een verslaving, komt ze terecht in de donkere krochten van een post-masculiene wereld.
Het intense kleurenpalet, de inventieve protheses en de ingewikkelde montage van Venus, het dystopische psychologische drama van Gonzalo Fernandez, dompelt de kijker onder in een luguber universum waar een beklemmende sfeer heerst. De film blijft dicht bij het perspectief van Joyce en wisselt voortdurend tussen werkelijkheid en fantasie, ervaring en herinnering, waardoor de kijker de angst en verwarring van de hoofdpersoon voelt. Door elementen uit de scifi en body horror te combineren, creëert Venus een mythische, nachtmerrieachtige fantasie.