In Permanent Residence, Scuds tweede film, weet de knappe en briljante ICT’er Ivan gaandeweg zijn identiteit en seksualiteit te accepteren.
Op de sportschool ontmoet Ivan Windson, een man die zo knap en atletisch gebouwd is dat hij wel een fantasie moet zijn. Ze sluiten een queer vriendschap en brengen hun tijd samen door met sparren, reizen, naar het strand gaan en allerlei soorten mannelijk plezier in adamskostuum. Maar er zit een addertje onder het gras: Windson is hetero en heeft duidelijke grenzen als het op seks aankomt. Hier begint Ivans odyssee.
Scud put uit zijn persoonlijke ervaringen om het gebruikelijke beeld van queer mannen in Hongkongse films op te schudden. Permanent Residence verheft camp tot hogere kunst en toont het Aziatische mannenlijf in volle glorie, net als inCity Without Baseball(2007). De film staat te boek als een van de twee samenwerkingen tussen Scud en de legendarische Hongkongse cinematograaf Herman Yau en vormt het begin van Scuds voorliefde voor films die betrekking hebben op hemzelf, wat zijn fictieve wereld ten goede komt. Het is een wereld waar fantasieën werkelijkheid worden, maar niet zonder pijn of liefdesverdriet. Een wereld die aanzet tot bespiegelingen over leven, liefde, dood en verbondenheid.