Seksualiteit, onderdrukte gevoelens en stedelijke vervreemding houden de spelers van het honkbalteam van Hongkong bezig, terwijl ze hun plek proberen te vinden in een stad zonder honkbalcultuur. Wie zijn deze onzichtbare spelers als niemand ze aanmoedigt?
In City Without Baseball geeft een stel echte sporters zich bloot.Het is een postmodern jeugddrama en een sportfilm ineen, die met een knipoog met de beeldtaal van beide genres speelt. De knappe en charismatische hoofdrolspelers vertolken kameraadschap, verliefdheid, rivaliteit, liefde en homo-erotische verlangens die zich niet beperken tot de kleedkamer, op een opvallend afgemeten manier, kenmerkend voor een nieuwe benadering van queer films in Hongkong.
Het regiedebuut van Scud werd mede geregisseerd door Lawrence Lau Kwok-Cheong. De film nodigt het publiek uit om na te denken over de complexiteit van menselijke relaties en de moed die ervoor nodig is om tegen maatschappelijke verwachtingen in te gaan. In City Without Baseball, waarmee Scud de fundering legt voor zijn latere werk, vervagen de grenzen tussen fictie en documentaire. De film fictionaliseert de levens van deze honkbalspelers, die de uitdagingen van hun turbulente levensfase aangaan tijdens een universele zoektocht naar acceptatie. En dat in een maatschappij die het individu zo vaak buitenspel zet.