Hoewel Scuds Love Actually… Sucks! ook gaat over liefde en relaties, is het een heel andere film dan Richard Curtis’ bijna gelijknamige film uit 2003. Dat wordt al snel duidelijk dankzij de dosis naaktheid, seks en de man die langs de kust wandelt met het onthoofde hoofd van zijn minnaar. Love Actually… Sucks! werd geïnspireerd door zes rechtszaken in Hongkong en is een uniek, existentieel verhaal over mislukte liefde. De film laat zien dat liefde niet altijd geweldig is, maar juicht tegelijk de onconventionele liefde toe.
Een broer en zus zijn iets te enthousiast in hun wederzijdse liefde, een bruiloft loopt fout af, een getrouwde schilder is verliefd op een mannelijk model, een dansleraar doet meer dan dansen met een leerling, een lesbisch stel heeft een probleem met een rollenspel en een ongelukkige liefdesdriehoek loopt uit op dood en onthoofding. Love Actually… Sucks! is Scuds tweede samenwerking met de legendarische Hongkongse cameraman Herman Yau. De film beweegt zich tussen mythe en griezelverhaal, waarbij erotica zich vermengt met misdaad. Hoewel het – net als de liefde – serieus moet worden genomen, wisselt Scud zijn focus op echtheid, openhartigheid en oog voor bijzondere beelden af met knetterende, onverwachte humor.