Agitprop-documentaire over politieke onderdrukking en marteling in Chili. De redenen en spelers erachter (het Amerikaans grootkapitaal, met naam en toenaam genoemd), evenals de gezichten en stemmen van hen die zich ondanks de risico’s verzetten tegen Pinochets fascisme. Uiteindelijk komt Chili naar voren als het zoveelste voorbeeld van imperialistische terreur.