In de stijl van sitcoms uit de jaren 90 wordt een schattig gezin (ze heten letterlijk “the Christians”) overvallen door een bloeddorstige Rus en zijn twee tienerzoons. De plotselinge toonwisselingen, het glasharde beeld van een ontwrichte maatschappij en het doorbreken van de vierde wand in Krazy House lijken knipogen naar Hanekes Funny Games (1997) en naar allerlei uitingen van de popcultuur. En dan hebben we het nog niet eens over Nick Frost (Hot Fuzz, 2007; Shaun of the Dead, 2004) als de religieuze familieman, en Alicia Silverstone uit Clueless (Amy Heckerling, 1995) als hysterische moeder!
Krazy House is een extreem onstuimige knettergekke comedy. Je stikt tegelijkertijd van het lachen en van weerzin, want niets is heilig in deze film. Met religieuze waarden en iconen wordt genadeloos korte metten gemaakt – net als met liefde, werk, het gezin en alles wat in het verleden houvast bood. Het anarchistische motto van het verhaal is dan ook een uitbundig: “Maak ze allemaal af!”
Het populaire Nederlandse creatieve duo Steffen & Flip’s aanvankelijke sitcomstijl wordt geleidelijk verruild voor duistere en bloederige horror, wat getuigd van de kunde van het duo. Dit wordt ongetwijfeld de ultieme cultfilm van 2024!