De erudiete, maar beïnvloedbare Kingsley (Paul Nnadiekwe) worstelt om brood op de plank te krijgen. Hij komt net van de universiteit en heeft weinig tot geen vooruitzicht op werk. Naast de toenemende financiële problemen, verslechtert de gezondheid van zijn vader, waardoor hij de enige kostwinner van het gezin wordt.
Hij grijpt een kans met zijn oom Boniface (Blossom Chukwujekwu), een bekende, scherpzinnige zakenman en het brein achter een succesvol imperium van oplichtingspraktijken via e-mail. Naarmate de tijd verstrijkt, raakt Kingsley steeds meer in conflict met de illegale aard van zijn nieuwe baan, ook al biedt het zijn gezin relatieve status en respijt.
Met een uitstekende cast leidde Ishaya Bako een formidabel, volledig vrouwelijk team om Adaobi Tricia Nwaubani’s bestseller I Do Not Come to You by Chance (2009) te verfilmen. De film is een verfrissend genuanceerd en hartverwarmend verhaal over de zoektocht van een jonge man om de beste versie van zichzelf te worden, ondanks alle tegenslagen die hij ervaart. In de kern is Bako’s zevende speelfilm een verhaal over de verleiding van een Faustiaans koopje en de reddende genade van de liefde van een moeder.