De 90-jarige dichter Jana Beranová vluchtte als tiener van Tsjechoslowakije naar Rotterdam. De 27-jarige freerunner Abdallah Marega woonde als kind afwisselend in Parijs en Mali. De korte documentaire Vluchtval van Laura Stek spiegelt hun verhalen, die beide over een vrije val gaan, maar ook over het opstaan daarna. De een vindt veerkracht in woorden, de ander in beweging.