Lucile Chaufours Love & Crashes neemt ons mee op een onvergetelijk duo-ritje. In een mengeling van fictie- en documentairetechnieken dompelt de film ons onder in het universum van de zijspanrace, met aandacht voor de typische kenmerken van een voertuig dat bestuurd wordt door een magisch verbond tussen coureur en passagier (of zoals dat heet in zijspanjargon, ‘bakkenist’). Met behulp van een dromerige soundtrack en Hélène Louvarts bedreven camerawerk verkent Love & Crashes techniek en zinnelijkheid, beheersing en spontaniteit, het fysieke en het mentale, snelheid en behoedzaamheid.
Love & Crashes is zo’n zeldzame film waarin het onderzoek naar een zeer specifieke subcultuur tot een mooie metafoor leidt voor het functioneren, innerlijk en uiterlijk – en de mysteries – van elke succesvolle relatie.