Pornofilms zijn er in allerlei vormen en maten – Grief Encounter is een intrigerend exemplaar met een verhaallijn. Het uitgangspunt is kinky: een vrouw versiert regelmatig mensen op begrafenissen (of het ze nu jong, oud, man of vrouw zijn). Ze gaan op haar avances in omdat ze, zoals zij ons vertelt, emotioneel “overweldigd” zijn – en zij overweldigt ze nog meer. Soepel gefilmd, met een vleugje van Alain Cavaliers portretteerstijl.