An Election Diary biedt een onthullend kijkje in de verkiezingscampagne van de Bharatiya Janata Party (BJP) in 2019 in het voorstedelijke kiesdistrict Phulpur in Noord-India. Met een mix van straatinterviews, YouTube-clips en opnamen van kadervergaderingen toont de film BJP’s uiteenlopende inspanningen om hun aanwezigheid op social media te vergroten en mensen naar de stembus te krijgen op verkiezingsdag. Narendra Modi’s imago vormt de basis voor de hele campagne; zelfs de lokale partijkandidaat moet ervoor wijken. De infrastructurele problemen in het district worden vermeden en verdwijnen op de achtergrond door de verheerlijking van één persoon en idolatie van India’s geweldige internationale imago. Avijit Mukul Kishores film houdt het juist uiterst lokaal. Met onpartijdige nieuwsgierigheid toont An Election Diary een radertje in wat ook wel India’s Greatest Election Machine wordt genoemd.