Filmmaker en beeldend kunstenaar Lemohang Jeremiah Mosese verwerkte in dit melancholische moderne sprookje het verhaal van zijn eigen grootmoeder en vele medebewoners van landelijke gebieden in Lesotho die met eenzelfde problematiek te maken krijgen. In het prachtige Lesotho moeten velen gedwongen hun thuishavens verlaten. Wat doet die grove ontworteling met de sociale verhoudingen, eeuwenoude tradities en ieders spirituele identiteit?