The Nest Collective is een multidisciplinair kunstcollectief uit Nairobi dat sinds 2012 werk maakt op het gebied van film, muziek, mode en beeldende kunst. In het programma Pan-African Cinema Today (PACT) op IFFR in 2018 toonden we hun diverse film- en videowerken. We vroegen ze nieuw werk te maken voor IFFR 2020.
Tapi! is een korte documentaire over een vormend moment in het leven van de Keniaanse rituele genezer Jackson, een van de laatste beoefenaars van utapishi (’tapi’), een vorm van rituele genezing. De leiders van de plaatselijke christelijke kerk zijn niet blij met de invloed van het ritueel en slepen hem voor de rechter. Jackson verzet zich tegen het dreigende verbod van tapi door de plaatselijke christelijke kerken, die vastbesloten lijken te zijn de complexe geschiedenis van een heel volk uit te wissen.