Een vuurpot vlamt op in een donkere ruimte. Een zichtbaar vermoeide man loopt binnen, druk bellend op zijn mobiele telefoon. We verstaan hem niet, maar zijn verslagenheid is bijna tastbaar. Hij gaat zitten op een groot stuk zwart steen om te rusten. Dan begint hij een mysterieus ritueel.
Zo begint dit VR-werk, dat onderdeel is van [5×1], een in opdracht van HTC Vive gemaakt vijftal losstaande VR-projecten door talentvolle Chinese en Taiwanese makers. Ook The Making of [5×1] van Midi Z, eveneens te zien op IFFR, hoort daarbij. De Chinese regisseur Qiu Yang zette zich als filmmaker op de kaart met zijn korte film A Gentle Night, waarmee hij in 2017 een Gouden Palm won op het filmfestival van Cannes. Voor zijn eerste stappen in virtual reality riep hij de hulp in van de Franse performancekunstenaar Olivier de Sagazan. Hun samenwerking leidde tot een intrigerend werk dat eeuwenoude tradities en oerkrachten afzet tegen hedendaagse haast en technologie.