Geïntrigeerd door de legendes over een mythisch olifantenkerkhof, volgt een groepje stropers Nga, een oude olifant die wellicht de laatste is van zijn soort. Hij werd zijn leven lang verzorgd door Sanra, een olifantendrijver of ‘mahout’ die traditioneel zijn hele leven toegewijd blijft aan één enkel dier. De een na de ander komen de stropers om onder mysterieuze omstandigheden, waarna de kijker zelf op pad moet door het olifantenkerkhof en wat daarna volgt. Zo verandert deze avonturenfilm in een experimentele filmervaring, waarbij de zoektocht diverse stadia van de dood doorloopt en beelden beginnen weg te vallen, om de kijker uiteindelijk achter te laten in een akoestisch landschap.
Het vroegere werk van Casas illustreert hoezeer hij zich aangetrokken voelt door zeer extreme omgevingen, van de zee van Aral via Patagonië tot de straat van Bering. Met Cemetery overbrugt hij nu ook diverse tijdsniveaus: van de documentaire via de fantastische naar de mythische dimensie.