Van ver staat het stil
Maandenlang correspondeerde filmmaker Eva van Tongeren met een veroordeelde pedofiel. Ze stuurt hem beelden van de woestijn, herinneringen aan reizen die nooit de zijne waren. Soms durft ze zijn brieven niet te openen, omdat deze haar kwaad kunnen maken – hij beging tenslotte een grote misdaad. Toch wil ze begrijpen wat hem beweegt.