Experimentando o vermelho em dilúvio
Dit deel van Michele Mattiuzi’s creatieve proces van Experiencing the Flooding Red II begint met een live performatieve actie: een rituele wandeling naar het standbeeld van verzetsstrijder tegen slavernij Zumbi dos Palmares in het centrum van Rio de Janeiro. De wandeling, gekoppeld aan Grada Kilomba’s overdenkingen, vormt de narratieve lijn van dit werk.