Centraal in deze VR-beleving staat de enorme Asteria, een operaster gemaakt van sterrenstof. Ze zingt speciaal voor jou en zoals het opera betaamt draait alles om een tragische liefde. Ook bezoek je Asteria’s kleedkamer en kan je ronddwalen in het universum op zoek naar haar. Die Fernweh Oper, met een libretto geschreven door de Belgische dichteres Maud Vanhauwaert en gezongen door het Zwitserse operatalent Annina Gieré, is de vierde in de reeks ‘Shoebox Dioramas’, interactieve illustraties gemaakt door de Nederlandse kunstenaar Daniel Ernst. Elk van de diorama’s vervoert je naar handgeschilderde omgevingen vol wonderlijke personages en verwonderende verhalen.