Driften, een centraal element in Maeve Brennans scherpe documentaire, is als de achterwielen van een auto zo hard draaien dat de voorwielen de andere kant op draaien. In deze film over het verzet tegen vooruitgang ten koste van de geschiedenis worden drie verhalen over mannen in het huidige Libanon met elkaar vervlochten: een poortwachter bewaakt de ruïnes van Romeinse tempels, een jonge automonteur past z’n auto aan met onderdelen van de schroot en een conservator bewaart kunstvoorwerpen van klei.