In haar zoektocht naar het kommervolle leven van haar grootmoeder in Hongarije in de Sovjettijd speurt Noémi Varga een huis af, waarvan de bewoners verdoofd en afgestompt lijken onder druk van het ‘Sovjetsocialisme’. Telefoongesprekken met haar familie leggen het intense lijden van haar oma bloot, dat symbool staat voor een generatie vol leed.