Němec brengt een hommage aan schrijver Arnošt Lustig, wiens verhalen hij bewerkte tot A Loaf of Bread en Diamonds of the Night. In Němecs woorden: “De eerste boeken van Arnošt Lustig waren een sensatie. Hij schreef heel anders over oorlog… Ik had niet eens door dat hij Joodse verhalen schreef; voor mij waren het gewoon sterke drama’s, die dankzij hem ook eindelijk beschikbaar waren in de Tsjechische literatuur”.