025 Sunset Red
Rood kleurt het voor Laida Lertxundi zo kenmerkende Californische landschap. Bloed vloeit, een spoor naar het rode nest in Baskenland waar ze opgroeide. Lertxundi’s films zijn altijd direct en complex. Rijk aan relaties, mensen en landschappen, en ook altijd persoonlijk, vaak zelfs intiem. Met 025 Sunset Red voegt ze daar een autobiografisch element aan toe.