Het uitgangspunt van Erysichthon, genoemd naar de mythologische Griekse koning behept met onstilbare honger, is een verkenning van subculturen door middel van internet-user-generated content. Rafman is in staat om het bizarre te normaliseren, terwijl hij het alledaagse een mystieke rol oplegt. Op internet wordt elke cultuur die we massaal consumeren de onze.