Elli bestaat allereerst uit een zeelandschap, geschoten vanuit een vast camerastandpunt op een plek die de start van WOII in Griekenland markeert. Maar voornamelijk is Elli een vervolgtraject van de onderzoekende geest van filmmaker Esther Urlus naar kleurenmenging in film. In dit geval gaat het om optische menging die ontstaat door verschillende flicker-effecten.