Romantisch en poëtisch portret van een stad en een vrouw die niet kan of wil stilstaan. Ze reist. Ze reist altijd. En komt nooit voor altijd terug. Ook Parijs, waar het lot haar deze keer naartoe geleid heeft, zal ze spoedig verlaten. De film is toepasselijk gedraaid op nostalgisch 16mm. Met superkorte cameo van regisseur Vasconselos.