Het ene museum is LeOmanut, gevestigd in de kibboets Ein Harod, en gebouwd in 1948 door Samuel Bickels. Het andere is The Menil Collection in Houston, Texas, in 1986 gebouwd door Renzo Piano. Wat de twee gebouwen bindt, is hoe licht wordt gebruikt in de architectuur, waarbij de bouwkunst zich door het licht heeft laten inspireren. Deel 22 van Emigholz’ architectuurstudies die de kern vormen van de filmcollectie Photographie und jenseits.