The Painters
In Long Live the New Flesh bewerkte Provost een aantal horrorfilms. Nu stort hij zich op die andere genrefilm. We zien de druipschilders aan het werk, de klodders vliegen in het rond. Vorm en inhoud spatten van het doek. Een film die lijkt opgetrokken uit digitale klei, op de grens van schoonheid en taboe. Zie in Spectrum Shorts ook The Dark Galleries in verzamelprogramma Epilogues en Papillon d’amour in verzamelprogramma Survival Strategies.