In Prófugos volgen we vier Chileense mannen die tegen een aanzienlijke beloning een lading cocaïne van Bolivia naar Chili moeten smokkelen. Deze operatie valt echter compleet in het water, waarna de vier mannen op de vlucht moeten voor zowel de wet als de maffia. De Chileen Pablo Larraín (No) schetst een complex web van ambities, belangen en corruptie, waarin niets is wat het lijkt en niemand te vertrouwen is. Vanaf de tweede aflevering komt de nadruk steeds meer te liggen op Larraíns geliefde thema: marginale, complexe karakters die het verleden en de huidige situatie in Chili verpersoonlijken. Verpakt als een typische actieserie, laat Prófugos een grimmige werkelijkheid zien die, vaak op locatie opgenomen, niet alleen de sociale geografie in kaart brengt, maar ook een beeld geeft van de geografie van het land. Deze eerste twee afleveringen zijn te zien als één lange pilot. Dit is Larraíns eerste televisieserie, die hij maakte voor de Latijns-Amerikaanse tak van het netwerk HBO. Zie ook No in Spectrum.