Het sjabloon van de kunstenaar als barometer van zijn tijd kreeg gestalte in Tarkovski’s Andrei Rublev en Jarman’s Caravaggio, naast de meer contemporaine visies van Ruiz over Klimt en Marry Harron over Andy Warhol. Uiteraard verraadt deze compilatie net zoveel over de filmgeschiedenis als over de kunstgeschiedenis. 1 t/m 5 feb, 11:00-18:00 uur, Witte de With, Witte de Withstraat 50.