Het is gebruikelijk dat een Europese filmmaker naar Afrika gaat om daar armoede en misstanden te filmen. Minder gebruikelijk is het als een Afrikaanse filmmaker het moeizame leven van een bevolkingsgroep in het welvarende Nederland vastlegt. Het is een met bravour gemaakte speelfilm, in guerilla-stijl op Rotterdamse locaties gedraaid, met een aanstekelijke mix van komedie en sociaal drama.