In Free Fall bestaat uit drie werken: Before the Crash, After the Crash en Crash. Steyerl vervlecht verhalen over mensen, vliegtuigen en plaatsen en onthult zo de cycli van het kapitalisme dat zich voegt naar de wisselende status van goederen, maar hij wijst ook naar een horizon die verder ligt dan deze eindeloze herhaling van zetten.