Mamori is ontstaan als onderdeel van een residency in het Mamori Art Lab in het Amazonegebied op uitnodiging van componist Francisco Lopez. Zijn field recordings gaan een symbiose aan met het bewerkte filmoppervlak, waarin Lemieux impressies van het licht en de textuur van het regenwoud heeft geëtst.