Wereldvrede, ontwapening en herbewapening zijn afgezaagde frasen en de beelden die we op tv en in de krant zien, zijn afgezaagde beelden. Dit had ik in gedachten toen ik het plan opvatte – met meer dan enig genoegen – om de sleetse beelden van de top van Genève tussen Reagan en Gorbatsjov nog eens onder de aandacht te brengen … De film doet die dagen zo nauwgezet mogelijk herleven, in overeenstemming met de prachtig flikkerende beelden die zich in mijn geheugen gegrift hadden. (PL)