Het hoofdthema van Scope is de luidspreker – op palen, in hallen, op daken, in auto’s, in huiskamers, in koptelefoons en draagbare apparaten, in stereo-installaties. Er komt geluid uit die luidsprekers, als onduidelijke flarden van mededelingen en gesprekken, als vervormde muziek en aankondigingen, overgangsgeluiden en uiteindelijk: ruis.