Sakura gaat over hoe menselijke technologie wordt geïntegreerd met de waardering die mensen hebben voor een natuurverschijnsel dat ook al door menselijke interventie is bewerkt. Een subjectieve kijk op het ad hoc live digitaal monteren in de cameratelefoon, waarbij dit gedrag geregistreerd wordt, maar er ook aan wordt deelgenomen.